جستجو در سایت توسط گوگل

نمایش نتایج 1 تا 3 از 3 مجموع

موضوع: ورزش صورت

  1. #1
    تاریخ عضویت
    Jan 1970
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    33

    پیشفرض ورزش صورت

    سلام
    من حدود يكسال پيش كتابي خريداري كردم با عنوان : زن ماساژ صورت زيبايي
    در اين كتاب به بررسي عضلات صورت و چگونگي تقويت آنها پرداخته شده و 14 ورزش براي گونه پلك و دور لب و....نشان داده شده با توضيحات دقيق. با توجه به اين كه صورت و گردن تنها نواحي بدن هستند كه ماهيچه به پوست چسبيده ايا تقويت اين عضلات باعث استحكام پوست مي شود؟ يا ممكن است اثر عكس داشته باشد؟ :? البته به دفعات در كتاب ذكر شده كه اين تمرينات نه تنها باعث عميق شدن خطوط صورت و كم شدن چربي زير پوست نمي شود بلكه باعث گردش خون بهتر و استحكام صورت بر خلاف نيروي جاذبه مي شود.نويسنده اين كتاب هم خانم كارول مگيو هست.ممنون.

  2. #2
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    موقعیت
    آمریکا
    ارسالها
    38,903

    پیشفرض

    من با شما موافقم.. و در کتب و مقالات زیادی خوندم که برای اینکه چین و چروک کمتری ایجاد بشه
    باید سعی بشه صورت رو به حالتهای نامتعارف عادت نداد.. مثلا هرچه کمتر اخم بشه.. چروک کمتری
    در پیشانی ایجاد میشه..

    کشش و انبساط عضلات صورت شما نمايانگر اين مسئله است که صورت شما کشيده و چروک شده و حالات صورت شما خشک است.

    يک خنده خوب و زيبا بهترين راه آرام کردن عضلات صورت است، اما تمرينات و ورزش هاي روزانه سريعا به آزاد شدن و تقويت شدن ماهيچه هاي کليدي کمک مي کند. سعي کنيد اين ورزش ها را وقتي که در حمام هستيد يا در وان نشسته ايد انجام دهيد نه در زير نورهاي شديد.

    1- عضلات کل صورت خود را منقبض کنيد به شکلي که چين و چروک بر تمام سطح صورت و پيشاني شما ايجاد شود، ابروها اخمو و چشم ها و دهانتان را محکم ببنديد.

    2- حال برعکس اين کار را انجام دهيد يعني چشم ها و دهانتان را باز کنيد تا جايي که مي توانيد مثل اينکه مي خواهيد فرياد زدن بزنيد. اين حرکت براي شل کردن و رها کردن عضلات گلوي شما مفيد مي باشد.

    3- دوباره دهان خود را در حاليکه لبهايتان را روي هم فشرده ايد ببنديد و سپس دهان خود را باد کرده و به سمت راست و سپس به سمت چپ فشار آوريد.

    4- لبخند بزنيد به شکلي که دهانتان از دو طرف تا حد امکان باز شود . باز هم چشمانتان را تا جايي که مي توانيد باز کنيد.

    5 – لبخند خود را تکرار کرده و به همان شکل نگه داريد اما اين بار بطوري که چانه خود را جمع کرده و عضلات گردن را سفت کنيد و بکشيد
    عضو تحریریه علمی ایران سلامت

  3. #3
    تاریخ عضویت
    May 2004
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    11,975

    پیشفرض

    ورزش پوست صورت


    نويسنده : نسرين تك زارع ـ عضو هيئت علمي دانشكده پزشكي تهران


    ورزش چهره و اندام از نيازهاي طبيعي پوست است و از پيري زودرس جلوگيري مي‌كند و اين ورزش مانند هر ورزش ديگري باعث سلامت و زيبايي پوست مي‌گردد.



    * قبل از شروع تمرينات ورزشي صورت لازم است پوست صورت و گردن در افرادي كه پوست چرب دارند با يك مرطوب كننده و در افرادي كه پوست خشك دارند با يك كرم چرب پوشانيده شود.




    * نرمشهاي صورت را مي‌توان در هر زماني انجام داد ولي بهترين موقع زماني است كه خسته نباشيد. سپس در كمال آرامش ، به پشت خوابيده و تمرينات حركتي زير را انجام دهيد.

    1- در حاليكه به سقف نگاه مي‌كنيد، چشمها را تا حد ممكن باز كنيد و تا 5 شماره بشماريد، اين حركت را ده مرتبه انجام دهيد (به خاطر داشته باشيد كه هر حركت را تا آن‌جا كه امكان دارد محكم و آهسته انجام دهيد)

    2- بيني را به حال عطسه (يا گرفتن بيني) در آوريد و بازدم را از سوراخهاي آن خارج كنيد. (5 مرتبه)

    3- دهان را به سمت چپ متمايل كنيد و خميازه بكشيد. (5 مرتبه)

    4- دهان را به سمت راست متمايل كنيد و خميازه بكشيد. (5 مرتبه)

    5- دهان را باز نگهداريد،‌ بطوريكه عضله لب بالا ثابت و در محل خود بماند و لب پائين را تا حد امكان پائين بياوريد. (5 مرتبه)

    6- لبها را به حالت سوت زدن در آوريد و به حالت اول برگردانيد.

    7- دهان را طوري باز كنيد كه به نظر آيد مي‌خواهيد فرياد بزنيد و مجدداً به حال اول برگردانيد. (10مرتبه)

    8- دهان و گونه‌ها را با هوا پر كنيد و تا 10 شماره بشماريد بعد هوا را خالي كنيد. (10 مرتبه) اين تمرين ساده از پيدايش خط لبها پيشگيري مي‌كند و اگر خطي بوجود آورده باشد با انجام مرتب اين تمرين از بين مي‌رود.

    9- هر دو ابرو را تا حد ممكن پائين بياوريد (اخم كنيد) بعد ابروها را كاملاً بالا بكشيد و بعد از چند لحظه ابروها را به حالت اول برگردانيد. (10 مرتبه)

    10ـ با حركات لبها، چانه را كاملاً پايين بدهيد و هر بار پس از چند لحظه مكث، چانه را به حالت اول برگردانيد. (10مرتبه)

    پوست از لايه‌هايي تشكيل شده كه توسط بافت همبندي ظريفي بر روي عضلات قرار مي‌گيرد. هنگامي كه پوست خود را مي‌كشيد اخم مي‌كنيد و يا بنابر عادتي، حركت خاصي را انجام مي‌دهيد، اين امر بافت همبندي را ضعيف كرده و پوست كش مي‌آيد و پوست آسيب مي‌بيند.

    حتي شستشو و خشك كردن نادرست و خشن پوست هم مي‌تواند براي پوست مضر باشد.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات در ایران سلامت